educational

Sunflower dream

IMG_2566

Dugo sam razmisljala na koji nacin da vam pokazem fotografije od ovog dana, a da ne izazovem pretjerane emocije, i ipak sam olucila da  necu objaviti one koje sam prvobitno naumila. Naime, fotografije su nastale u memorijalnom centru Galipolje, koje je posveceno herojima, vojnicima Prvoj svjetskog rata. Za one koji ne znaju, Saveznicke zemlje ili sile Antante (Rusija, Velika Britanija i Francuska) su imale “veliki plan” napada na Istanbul (Carigrad) kroz luku u Galipolju i rusenja Osmanskog carstva, Tursku vojsku u toj bitci predvodio je veliki covjek Mustafa Kemal Ataturk, osnivac Republike Turske i njen prvi predsjednik. Svi vi koji pratite moj blog a istovremeno volite historiju, prva knjiga koju trebate procitati jeste Ataturkov dnevnik, kada covjek malo dublje razmisli i sagleda sa razlicin strana, shvati da je on bio nadprosjecno inteligentan covjek, ta knjiga se tice svih nas, i pisana je tako da se dovoljno dobro spominje historija, a dovoljno dobro se upozorava na buducnost, nije vezana samo za ratove i ratne strategije, opet sve zavisi iz kojeg ugla citalac posmatra napisano. Mnogo sam istrazivala i citala, pogotovo o ovoj bitci i jedva cekam da sa vama podijelim fotografije i utiske iz Vojnog muzeja Istanbula, bas te sedmice kada sam ja bila u muzeju, predstavljena je Canakkale exibition sa mnostvom detalja iz ove bitke.
Za one koji imaju malo manje vremena preporucujem da pogledate filmo “Veda” koji ponajbolje opisuje Ataturkov zivot i film Petera Weira “Galipolje”

Tesko je bilo koracati ovim memorijalnim centrom bez suza u ocima,s jedne strane ponosna, s jedne strane tuzna, Turci su poznati kao srcan narod kad je domovina u pitanju i nacin na koji je brane. A u tih godinu dana, Turska vojska je oborila sve flote koje su se priblizile sa svih sedam kontinenata, te godine Osmanlije su ratovale sami protiv svih, I na frontu Galipolja je poginulo preko 700.000 vojnika

“Niko se neće obazirati na mrtve i ranjene. Ako poginem, prekorači me i samo nastavi.
Ako sam ranjen, ne obraćaj pažnju. Tako isto ću ja za tebe.
Oni koji će zamijeniti ranjene i mrtve su vec određeni.
Ne očekujte nikakve nagrade u ratu.To vam niti hoću, niti mogu obećati”
.
-Kapetan Mehmet Hilmi (Manastir 1883 – Istanbul 1949), zapovjednik jedne od utvrda.

IMG_2586

IMG_2585

IMG_2584

IMG_2583

IMG_2578

IMG_2575

IMG_2574

IMG_2573

IMG_2523IMG_2521

IMG_2517

IMG_2513

IMG_2512IMG_2499

IMG_2498

IMG_2493

IMG_2492

IMG_2472

Leave a Reply

